Torna a vállízületek fájdalmának enyhítésére. Hogyan épül fel a vállízület?


Ez nem csoda, ha belegondolunk abba, hogy egy ember mennyit ül a nap során.

torna a vállízületek fájdalmának enyhítésére

A legtöbben üléssel töltjük a hosszú munkanapokat, aztán ülünk étkezések, olvasás, televíziózás vagy internetezés közben. Az ülő életmód pedig nem éppen az embereknek lett kitalálva.

  1. Torna derékfájás esetén
  2. Gyakorlatok a vállfájdalom enyhítésére • MassageAddict
  3. Torna a vállízületek fájdalmának enyhítésére. Gél térdízületi gyulladás
  4. Kondroitin krém glükózaminnal

Egyáltalán torna a vállízületek fájdalmának enyhítésére tartozik a természetes testtartásaink közé. Hiszen mikor ült ennyit az ősember, mint mi? Régen az ember egész nap jött-ment és csak éjszakánként töltötte fekvéssel az időt.

5 egyszerű gyakorlat vállfájdalom ellen

Ezzel szemben a mai ember a 24 órából akár 16 órát is üléssel tölthet! De nem is feltétlenül az ülés okozza a vállfájdalmat, hanem a helytelen testtartás, amit közben felveszünk. Hiszen a legtöbben nem egyformán terheljük a vállainkat.

torna a vállízületek fájdalmának enyhítésére

Sokan ferdén ülünk a székben vagy éppen az egyik — jellemzően az ügyesebb — kezünkkel végzünk olyan tevékenységet, ami szinte egész nap igénybe veszi a vállainkat. Ilyen például az torna a vállízületek fájdalmának enyhítésére kézzel való egerezés. Az egész napot számítógép előtt töltő és egeret használók körében gyakran alakul ki a befagyott váll szindróma, ami hatalmas vállfájdalommal jár.

Hogyan épül fel a vállízület? Mi a vállfájdalom? Miből áll a rotátorköpeny izomcsoport?

De hogy ne csak az ülő életmódot folytatókról beszéljek… A vállfájdalom ugyan kevésbé, de érinti a fizikai munkásokat és az élsportolókat is. Az ő esetükben nem a mozgásszegény életmód, hanem pont, hogy a túlerőltetés miatt alakul ki gyakran a kínzó vállfájdalom. Mit lehet tenni, ha már kialakult a vállfájdalom?

torna a vállízületek fájdalmának enyhítésére

Legjobb gyógymód a tornáztatás, ami eredményesen csökkenti a panaszokat. Ezért most hoztam is számodra 3 roppant egyszerű, de annál hatékonyabb gyakorlatot, amiket az otthonod kényelméből is el tudsz végezni.

A vállfájdalom lehetséges okai

Előtte azonban kezdjük azzal, hogy miért olyan hatásos a rendszeres torna vállfájdalom ellen! Miért fontos, hogy napi szinten megtornáztasd a vállaid? A vállfájdalom hátterében leggyakrabban a vállízületek és az izmok merevedése vagy a vállakban található porcok kopása áll.

Pláne munka közben jellemző, hogy a vállak teljesen elmerevednek! A merev vállak pedig hosszú távon rettentő nagy fájdalmakat tudnak okozni.

Torna a vállízületek fájdalmának enyhítésére

A merevség ellen a leghatékonyabb dolog, amit tehetsz, az a mozgatás! Rendszeres mozgással más izomcsoportok is mozgásba kerülnek, az addig görcsösen megfeszített izmokat pedig az izommunka során a feszítés — elernyedés váltakozása segít ellazítani. A hosszú évekig tartó féloldalas terhelés, a vállizmok megfeszítése, valamint a kialakult befagyott váll szindróma egy idő után vállízületi porckopáshoz vezet. A porckopás megelőzése, illetve lassítása érdekében is szükség van a vállak rendszeres mozgatására!

Gyakorlatok a vállfájdalom enyhítésére

Azzal, ha napi szinten tornázol nemcsak a merevség ellen teszel, hanem serkented a vállaidban a vérkeringést, a vállízületben pedig az ízületi folyadék forró só ízületi fájdalmak kezelésére. A fokozott vérkeringés által több tápanyag tud eljutni az ízületi folyadékhoz, ahonnan azokat a porcsejtek felveszik, majd építik és regenerálják a porcokat.

Az ízületi folyadék azonban nem csak a tápanyagellátást szolgálja. Sűrűn folyó anyagként segíti a mozgást is, mert könnyebben elcsúsznak benne a csontvégeken található porcok. Amennyiben nem mozgatod át rendszeresen a vállaid, akkor ezek a porcok szárazon kell, hogy elmozduljanak egymáson, ami sokkal nagyobb vállfájdalommal jár, illetve a porckopás kockázata is nagyobb.

Nem beszélve arról, hogy a rendszeres válltorna növeli a vállak körüli izomtömeget is.

torna a vállízületek fájdalmának enyhítésére

Az erős izmok pedig jelentős terhet tudnak átvenni az ízületektől, ami szintén segít csökkenteni a mindennapos vállfájdalmat. Tehát mindenképpen azt javaslom neked, hogy vedd komolyan a vállak tornáztatását.

torna a vállízületek fájdalmának enyhítésére

Lehetőleg heti alkalommal végzed el az itt található gyakorlatokat. Hogy biztosan ne felejtsd el, kösd valamihez a feladatokat. Például felkelés után vagy vacsora előtt végzed el őket mindig. Tenyér le- és felfele fordítása Ezt a gyakorlatot ülő és álló helyzetben is végezheted. Bár, amennyiben egész nap ülsz, inkább azt javaslom neked, hogy az álló helyzetet válaszd.

3 egyszerű gyakorlat a vállfájdalom hatékony enyhítésére

Ha ülsz, akkor mindenképpen tedd le mindkét talpadat a talajra, a combod a lábszáraddal pedig lehetőleg közel merőlegeset zárjon be. Mind álló, mind ülő helyzetben húzd ki magad alaposan, a hátad legyen egyenes és nézz előre. A vállaidat próbáld meg ellazítani, semmiképp se húzd fel őket feszesen.

A vállfájdalom reumatológiai kezelése - Budai FájdalomKözpont Torna a vállízületek fájdalmának enyhítésére.

Nyújtsd ki a mindkét karodat előre, de a vállaid maradjanak hátul és ne görnyedj előre!