Gyógytorna gyakorlatok


A gyógytorna Mint az az elözöekböl is kiderült, panaszai csökkentésében és a további fájdalmas izomfeszülések megelözésében elengedhetetlenül fontos a rendszeres testmozgás, a célzottan alkalmazott nyújtó-lazító technikák.

gyógytorna gyakorlatok

Gyógytorna gyakorlatok a gyógytornász által kidolgozott mozgásprogram mindig egyénre szabott, a következökben néhány általános alapelv ismertetésével és egyszerü gyakorlatok bemutatásával segítséget szeretnénk adni napi tornájának összeállításához. A tornához öltözzön kényelmes ruhába, a talajon végzett gyakorlatok esetén vastagabb szönyegen vagy törülközön, az ülö gyakorlatok esetében egyenes támlájú, lehetöleg ne rugós kárpitozású széken ülve tornázzon.

gyógytorna gyakorlatok

A napi torna megkezdése elött mindig melegítsen be rövid, de gyors sétával, karlendítésekkel, esetleg izmaira alkalmazott meleg termotasak, vagy sportkrém segítségével. A gyakorlatok végzése közben ne feledkezzen meg az egyenletes légzésröl, törekedjen a lassú, de maximális nyújtásra másodpercig amíg lassan ig vagy ig számol kitartva, majd a másodperces teljes ellazításra.

gyógytorna gyakorlatok

Minden gyakorlatot 3 - 4-szer ismételjen meg egymás után, mindkét oldalra.