Fáj a láb talpa. Melyek lehetnek a lábfej fájdalom okai?


Talpi gyulladás, talpfájdalom A talpfájdalom egyik gyakori oka a talp fascia gyulladása, azaz talpi ín gyulladás, vagy egyszerűbb nevén a talpi gyulladás.

fáj a láb talpa

Elsősorban állómunkát végzőknél, fokozott terhelésnek kitett sportolóknál pl. A futók egyik gyakran jelentkező problémája a talpi gyulladás, amely a talpfájdalom mellett esetenként a lábfej és a sarok nyilallásával, szúrásával is járhat.

A gyulladást okozhatja a túlzott terhelés, a kemény talaj, valamint a rosszul megválasztott cipő viselése.

Az öt leggyakoribb lábfejfájdalom

De mi is pontosan a talp fascia gyulladása? A talp fascia egy vastag, rostos ín a talpon, amely a sarokcsonttól legyező formában húzódik a lábujjak felé.

fáj a láb talpa

A fascia feladata a lábfej boltozatos formájának megtartása. Ha gyakran van feszítésnek kitéve, akkor a túlzott igénybevétel miatt begyulladhat, ekkor beszélünk talpi gyulladásról. A talpfájdalom eleve nem kellemes dolog, de ráadásul aki sokáig halogatja a gyulladás kezelését, az a csontkinövést kockáztatja vele. A talpi gyulladás tünetei Kezdetben a talpfájdalom csak tompán jelentkezik, néha-néha bukkan fel, majd idővel egyre erősebbé válik, és egyre hosszabb ideig tart.

Talpi fájdalom? A lábközépcsont-fájdalom kezelhető!

A talpi gyulladás esetében tipikusan a reggeli felkelés fáj a láb talpa legrosszabb, illetve a hosszabb nyugalmi helyzet fekvés, üldögélés utáni első pár lépés. Jogosan gyaníthatja, hogy talpi gyulladás áll fáj a láb talpa háttérben, ha a fájdalom a talp sarokcsont alatti területén a legerősebb.

Lábfej fájdalom kínozza?

Az égő talpfájdalom az esetek többségében csak az egyik lábnál jelentkezik. Ha hosszabb séta vagy lépcsőzés közben erősödik a fájdalom, nagy az esély rá, hogy gyulladással áll szemben.

  • Bütyök, kalapácslábujj.
  • Fájdalom a csípőtől az ágyékig
  • Fáj a talp ízülete - Az öt leggyakoribb lábfejfájdalom
  • Talpbetétek sportoláshoz: futás, túrázás, síelés

A talpfájdalom kezelése A talpfájdalom jelentkezése után érdemes néhány napig pihentetni a lábat. Rásegíthetünk a természetes gyógyulásra egy kis jegeléssel.

Ha naponta egy-két alkalommal percig jegeli a lábát, a talpi gyulladás enyhülhet.

fáj a láb talpa

Súlyosabb esetekben gyulladáscsökkentő gyógyszerekre vagy kortizon injekcióra lehet szükség, sőt esetenként akár műtéti beavatkozás is szükségessé válhat.

Megkímélheti magát a kényelmetlenségektől és a talpfájdalom nyűgétől, ha odafigyel rheumatoid arthritis a nagy lábujjon megelőzésre.

Ki kell emelnünk az alapos bemelegítés fontosságát. Már néhány perc nyújtás is sokat jelenthet, érdemes rászánni az időt.

Fáj a talp ízülete

Futás közben javasolt kerülni a kemény talajt. A talpi gyulladás legjobb ellenszerei között szerepel a kellően párnázott cipő.

  • Főoldal » Betegségek » Sérülések és mozgásszervi betegségek » Sérülések és elváltozások, testtájanként részletesen » Lábszár, boka, láb sérülések és elváltozások » Talp és lábujjak fájdalma A láb párnázott részének fájdalmát általában a lábujjak közötti idegek károsodása vagy a lábujjak és a lábközépcsontok közötti ízületek sérülése okozza.
  • Gyulladáscsökkentő krém izület
  • Állandóan fáj, ég, zsibbad vagy gyenge a lába?

A kifejezetten sportcélokra tervezett lábbeliket is még jobbá tehető egy talpbetét használatával. Mire figyeljen oda, ha talpfájdalom jelentkezik? A legfontosabb, hogy ne vegye félvállról a talpi gyulladás megjelenését. A test ugyanis ezzel hozza tudtunkra, hogy valami nem stimmel. A fájdalommal járó és az azt kiváltó gyakorlatokat azonnal abba kell hagyni.

A talp és a bokafájdalom okai

Csupán néhány nap pihenésre van szükség ahhoz, hogy a talp regenerálódhasson, és enyhüljenek a tünetek. A teljes gyógyulás azonban évekig is elhúzódhat, ha újra megerőlteti lábát. Ha már megjelent a talpi gyulladás, legyen óvatos az edzések alkalmával, mivel ilyenkor már sokkal nagyobb a sérülés veszélye. Ugyanez igaz a reggeli első lépésekre is. Éjjel a láb gyógyulni kezd, a talpi gyulladás pedig visszahúzódik.

fáj a láb talpa

Ha azonban reggel hirtelen megterheli lábát, az éjszakai pihentetés eredménytelen lesz. Kezdje a napot egy óvatos talpmasszázzsal és nyújtással!

Ha már bemelegítette talpát, sokkal kényelmesebbek lesznek az első lépések. Azzal is segíthet a fájdalmon, ha nemcsak az edzések alkalmával, hanem az egész nap folyamán talpbetétet hord.